Het verhaal van
Net als veel van jullie stond ik ooit voor het eerst op Aegir. Ik wist meteen dat ik me hier graag wilde inschrijven. Op Aegir hing er een gezellige, sportieve sfeer wat mij heel erg aantrok. Ik kom uit Brabant dus Groningen is een eind weg, maar door Aegir ben ik me al heel snel in een nieuwe stad thuis gaan voelen.
Zelf had ik nog nooit in een roeiboot gezeten, maar ik merkte al snel dat dit iets voor mij was. In het begin zat ik te twijfelen of ik wilde wedstrijdroeien omdat ik bang was dat ik te weinig tijd over zou hebben voor andere dingen. Dit bleek absoluut niet het geval. Als wedstrijdroeier leer je efficiënt je dag inplannen en blijft er genoeg tijd over. Ik ben dus gaan wedstrijdroeien en leerde binnen no time nieuwe mensen kennen. Ik heb een fantastische ploeg en heb daar al mijn beste vriendinnen ontmoet.
We begonnen meteen met hard en professioneel trainen en na maanden was het dan zo ver, DE wedstrijd van het jaar: de Varsity. Na al die verhalen over de deze wedstrijd vond ik het een eer om deze zelf te mogen starten. Samen met mijn ploeg werden we derde. Deze dag was echt magisch en ga ik nooit meer vergeten.
Ik heb met mijn ploeg veel ups en downs meegemaakt door het jaar heen, denk aan bijvoorbeeld blessures of belangrijke wedstrijden net verliezen. Door dit soort momenten leer je elkaar nog beter kennen en word je zo’n ontzettend hechte ploeg. Maar als je dan na alle tegenslagen dan toch je uiteindelijke doel behaalt (blikken), is dit fantastisch en wil je nooit meer terug.
Al met al, ik ben ontzettend blij dat ik uiteindelijk naar Aegir ben gegaan omdat ik me hier echt thuis voel.
Ik kijk er naar uit om jullie volgend jaar te zien!